8 Reguli privind managementul riscului

8 Reguli privind managementul riscului

1. Fiecare dintre nivelele de rezistență ori suport constituie o piedică care poate fi depășită ori nu. Știind aceste nivele (căutarea acestor nivele depinde de metoda de analiza), se pot estima cu mai mult succes niveluri țintă performante. 

2. Evitati pozițiile mediocre, mai bine asteptați momentul perfect pentru a intra în piață. ]Trebuie să acceptați ideea că, uneori, vor exista perioade îndelungate și plictisitoare în care nu veți găsi semnalele necesare de intrare. Aceste momente trebuiesc depăsite cu răbdare, detașându-vă de calculator, dacă piața nu vă propune nimic bun. Trebuie să înțelegeți că poziția "în afara pieței" implică un nivel la fel de ridicat de considerații ca și intrarea/ieșirea, de aceea trebuie întotdeauna evaluat în momentul realizării de noi tranzacții. 

3. Fiecărei poziții îi corespunde o anumită probabilitate orientată, care reflectă un anume model de trading. Tranzacțiile se vor deschide întotdeauna în direcția în care există cele mai înalte probabilitați, iar ieșirea din tranzacție va avea loc în cazul în care evoluţia situaţiei va înceta să corespundă aşteptărilor.

4. Pe piaţă se va intra atunci când riscurile sunt reduse şi se va ieşi odată cu apariţia unor riscuri înalte. Acesta, de exemplu, ar corespunde cumpărării de la nivelul de suport  sau vânzării de la nivelul de rezistenţă.

5. Timpul, la fel ca şi preţul, influenţează raportul câştig/risc. În alegerea timpului de deţinere a poziţiei se va lua în considerare distanţă de la nivelul de intrare către ţintă. De asemenea, se vor utiliza preţul şi timpul pentru plasarea şi controlul ordinelor stop. Ţintele propuse trebuie să corespundă timpului de menţinere a poziţiilor. De exemplu, dacă va calculaţi ţintele pe graficele de perioada M15, ţintele trebuie să fie realiste şi să corespundă anume acestei perioade.

6. Deschiderea de poziţii va evalua cele mai ridicate valori ale raportului dintre ”ţinta de câştig” şi ”ţinta de pierderi”.

7. Uneori alegerea atentă şi corectă a instrumentelor de tranzacţionare oferă un control mai eficient al riscului decât orice sistem de ordine stop.

8. Managementul riscului presupune o analiză aprofundată și o concentrare pe optimizarea punctelor de intrare și ieșire de pe piață. Trebuie să rețineți că intrarea într-o poziție neavantajoasă cu un risc redus vă va oferi mai multă flexibilitate decât intrarea pe o pozitie mult mai avantajoasa, dar cu un risc aferent înalt. 

Dvs evaluați riscurile atunci când tranzacționati? Dacă nu, noi, trainerii Profit Point vă invităm în sala de dealing al sediului Profit Point București pentru a face aceste lucruri împreună sub atenta supraveghere a specialiștilor. 

8 Reguli privind managementul riscului

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică