Sau cel puţin, aşa ar trebui să se întâmple. Practica ne-a demonstrat, însă, că foarte multe firme care furnizează servicii de dezvoltare personală prin susţinerea de cursuri, seminarii ori webinarii se concentrează preponderent pe latura comercială a acestui proces, uitând că dezvoltarea personală nu se vinde, ci ea trebuie motivată şi sprijinită prin dezvoltarea atât a celor care susţin cursurile, cât şi a brand-ului în sine. Este vorba aici despre un mecanism logic simplu – dacă tu, ca brand care susţine că mă poate ajuta, nu te dezvolţi, cum ai să faci acest lucru posibil cu mine? Iar atunci când garanţia serviciului prestat nu există, încrederea clientului scade.
Care este legătura dintre educaţie şi dezvoltare personală?
Educaţia înseamnă mai mult decât simpla dobândire de cunoştinţe. Aceasta este un proces complex şi implică foarte multe asemănări cu dezvoltarea personală. Ambele încep cu analiza internă, reflecţia şi retorica personală. La fel cum elevul (sau cursantul, în cazul de faţă) se foloseşte de acest proces pentru asumarea responsabilităţii schimbărilor ce se vor produce în cunoştinţele sale, şi în cadrul dezvoltării personale individul în cauză acordă unei alte persoane autoritatea schimbărilor ce se vor produce în performanţa şi atitudinea sa.
Aşadar, educaţia şi dezvoltarea personală presupun plasarea încrederii şi autorităţii către o altă persoană, responsabilă de alterarea percepţiei, gândirii şi modului de acţiune. Este evident de ce „profesorul” trebuie să se ridice la nivelul aşteptărilor şi al responsabilităţii acordate. Pe scurt? Nici educaţia şi nici dezvoltarea personală nu pot fi susţinute de către un brand/un trainer care nu îşi asumă această responsabilitate şi nu acţionează pe măsură, care se gândeşte doar la beneficiile materiale implicate de atragerea cât mai multor clienţi.
Cum îţi dai seama că un brand de dezvoltare personală se dezvoltă alături de tine?
În primul rând, te informezi, comunicarea transparentă a unei companii fiind primul argument pentru plasarea încrederii tale în aceasta. Profit Point a mai vorbit şi înainte despre ce presupune stabilitatea şi viziunea unui brand european, însă acum este momentul să înţelegem cu adevărat ce înseamnă dezvoltarea nu doar în cadrul companiei, ci şi alături de noi.
Prin dezvoltare, noi înţelegem de peste 10 ani extinderea cunoştinţelor noastre, astfel încât să avem capacitatea de a oferi şi susţine cunoştinţele cursanţilor într-un mod corect şi orientat către evoluţie. Astfel, suntem prezenţi în mai multe ţări precum Italia, Polonia, Ungaria, Grecia, Bulgaria, Serbia şi Portugalia, rămânând întodeauna conectaţi cu cele mai noi tendinţe educaţionale la scara largă şi oferind formula perfecta de dezvoltare personală, în baza experienţei din fiecare dintre sediile europene.
Din postura unui brand european de dezvoltare personală prin educaţie financiară, Profit Point a ridicat la rang de lege importanţa educaţiei pentru fiecare persoană în parte, formând mentori personali, nu simpli traineri. Am înţeles şi ne-am asumat responsabilitatea dată de natura activităţii noastre şi am investit permanent nu doar în conceperea unor cursuri practice şi inovative, ci şi în oamenii care le susţin pe acestea şi cărora le-am stat alături în procesul continuu de dezvoltare personală şi profesională, tocmai pentru a fi capabili să stea, la rândul lor, alături de cursanţi.
Acum înţelegi de ce drumul către dezvoltarea personală prin educaţie financiară trebuie făcut în doi, alături de un brand european cu experienţă?