Cum se distribuie volumele de tranzacţionare în timpul zilei

Cum se distribuie volumele de tranzacţionare în timpul zilei
Când vorbim despre diferite perioade de timp ale sesiunii de tranzacţionare, trebuie să ştim că nu toate punctele de intrare pe piaţă sunt procesate cu aceeaşi probabilitate. De ce se întâmplă acest lucru? Răspunsul e simplu: activitatea participanţilor pieţei, volumele tranzacţionate, lichiditatea şi volatilitatea nu sunt distribuite uniform pe perioade. Uneori ele se află mai sus, alteori mai jos, în funcţie de mai mulţi factori. 
Cum influenţează distribuirea volumului asupra procesării punctelor de intrare?

În principiu, distribuirea nu influenţează inversările şi procesările bazelor, însă poate influenţa semnificativ rezultatele de intrare pe continuarea trendului. Însărcinarea unui trader dinamic este să formeze o poziţie şi să influenţeze în mod minim preţul. Dacă volumul din ordin se poate echivala cu volumul mediu tranzacţionat în acţiuni, atunci ar fi mai logic ca din punct de vedere al preţului mediu de executare să alegem perioade cu un volum mare pentru o executare activă a ordinului, iar în perioade cu volum mic de tranzacţionare – să încetinim executările. 




Cu siguranţă, în perioada micşorării activităţii de executare a unui ordin mare, acţiunea ia o poziţie practic laterală sau începe să se retragă, iar staţionarea acesteia pe un stop loss favorabil şi pe un raport risc/profit optim este foarte dificilă. În perioada executării active, acţiunea se mişcă fără probleme în direcţia liniilor înclinate de suport/rezistenţă sau pe canalele formate de preţ, prin urmare, o staţionare optimă în trend devine tot mai posibilă. 

Mai putem observa o mica particularitate: o majorare a volumului şi mici impulsuri la fiecare jumătate de oră – la deschiderea şi închiderea lumânărilor cu durata de jumătate de oră. De regulă, în ultimul minut al închiderii lumânării de jumătate de oră şi deschiderea lumânării următoare, market-makerii prelungesc un pic activitatea pieţei, pentru ca să se pronunţe lumânarea pe care o așteaptă.

Acest lucru se face pentru ca marii investitori să ia decizii «corecte» în baza graficelor cu durata de jumătate de oră şi de o oră. Ei trebuie să vadă anume ceea ce le «desenează» market-makerii.

Alt motiv ar fi că toate ştirile importante şi statistica macroeconomică a SUA şi a altor state, care influenţează preţul la acţiunile companiilor americane, apar la anumite intervale de timp: 10:00, 10:30, 11:00, 14:00 etc. Reacţia care se aşteaptă în urma ştirilor ar fi deschiderea imediată sau închiderea poziţiilor, care poate provoca de cele mai dese ori impulsuri şi majorări de volume. În astfel de momente, intersectarea extremelor locale şi a celor de zi se procesează cu o probabilitate mică, pentru că impulsul primit se închide instant. 

În primele 20 de minute de tranzacţionare se execută ordinele formate în perioada în care piaţa nu a lucrat (noaptea, în week-end). De regulă, aceasta este închiderea poziţiilor pe termen mediu pe stop loss, iar traderilor nu le prea pasă la ce preţ ele se vor închide. Mai important este ca ordinul să fie executat pe deplin într-un termen cât mai scurt, atâta timp cât preţul nu a deviat prea mult de la preţul de deschidere. Această perioadă se caracterizează prin volume mari şi lichiditate scăzută, unde inversările şi continuările de trend încă nu au reuşit să se formeze. Chiar dacă se formează ceva asemănător, se execută cu probabilitate foarte mică. Aceasta este perioada de tranzacţionare pe impulsuri. 

Consimțământul cookie-urilor GDPR

Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Accept”, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor. Cu toate acestea, puteți vizita Setările cookie-urilor pentru a furniza un consimțământ controlat.
Activat Permanent

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Această categorie include doar cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță ai site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe mai bune utilizatorilor pentru vizitatori.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Modifică